• 10:14
There are 4 of us in our family: my mother, father, my elder brother and me. I think our family is friendly and united. We spend much time together, hike, visit theaters, museums, go to the cinema. My mother's name is (Ім'я своєї мами) . She is an engineer, she works in an office. She is a kind, nice woman. She can cook very well. She is fond of reading. My father's name is (Ім'я тата) . He is a sailor. He is a strong, clever man. He often tells me interesting stories about different countries. Father can do a lot of things. He teaches me to repair furniture, to drive a car. My brother's name is (Ім'я брата). He is 22 years old. He has been studying in Far- Eastern State Marine Academy for 5 years. Now it is a very difficult period for him: he is taking state exams.
I have my duties about the house. I must go shopping, clean the rooms. It's not difficult for me. I like our home to be clean and tidy. I think home is the nicest place. As proverb says, "East or West, home is best". There is no place more delightful than home and there are no people more dear than your relatives.

ПЕРЕКЛАД

Нас четверо в нашій родині: мама, батько, мій старший брат і я. Я думаю, що наша сім'я дружна і єдина. Ми проводимо багато часу разом, походи, відвідування театру, музеї, кіно. Ім'я моєї матері (Написати ім"я матері). Вона є інженером, вона працює в офісі. Вона є свого роду, мила жінка. Вона може приготувати дуже добре. Вона любить читати. Ім'я мого батька (Ім'я тата). Він моряк. Він сильний, розумний чоловік. Він часто говорить мені цікаві історії про різні країни. Батько може зробити багато чого. Він вчить мене ремонтувати меблі, водити машину. Ім'я мого брата є (Ім'я брата). Йому 22 роки . Він навчався в Далекосхідній Державній Морській Академії протягом 5 років. Зараз це дуже складний період для нього: він здає державні іспити.
     У мене є обов'язки по дому. Я повинен ходити по магазинах, прибирати в кімнатах. Це не важко для мене. Мені подобається наш будинок, щоб він був чистим і охайним. Я думаю, що будинок є гарне місце. Як говорить прислів'я, "Схід чи Захід, а вдома краще". Там немає місця більш приємного, ніж удома, і немає людей більш дорогих, ніж твої родичі.

Популярні твори