• 07:00
Many of us have some wishes for the countries we live in that we desire to fulfill to bring some positive changes about. Of course, we have limited powers as humble citizens, but we still have certain rights. If I were a president of the country I would pay attention to three main problems. First of all, I would strengthen and improve the educational system. 

Education level has notable dropped since last decades. It seems that there is much more pressure on students but lesser outcome. Secondly, I would work to create the egalitarian society, where people of all races, religious beliefs, nations, occupations, interests have the same rights. Thirdly, I would supply everyone with decent jobs, although for this accomplishment many new factories and plants should be built, or new companies established. These three issues are the first on the list of changes. Other than that, there are many things that I would try to improve in the country if I were a president. For example, I would lower the taxes for those who live in poor conditions. I would develop the area of space exploration as it is important to know more about our galaxy. And, I would certainly oppose the wars and terrorism.

 I’m against any type of violence in the world. Thus, I would try to make my country a more peaceful place to live. I’m also concerned about children, who live in orphanages. If it was up to me, I would supply them with all the necessary things: clothing, toys, books, good food and attention. I’m sure that these changes are not easy to bring around and it needs time and patience, but I would work hard to make these things done.


ПЕРЕКЛАД

У багатьох з нас є деякі побажання з приводу своєї країни, які ми хотіли б привести в дію заради позитивних змін. Звичайно, ми обмежені в повноваженнях, як прості громадяни, але у нас все-таки є певні права. Якби я був президентом країни, я б звернув увагу на три основні проблеми. Перш за все, я хотів би зміцнити і поліпшити систему освіти. 

Рівень освіти помітно впав за останні десятиліття. Здається, що тиск на студентів збільшилася, а результат погіршився. По-друге, я б працював над створенням рівноправного суспільства, де люди всіх рас, релігійних переконань, націй, професій, інтересів мали б однакові права. По-третє, я б забезпечив всіх гідною роботою, хоча для цього і знадобиться побудувати багато нових фабрик і заводів, або створити нові компанії. Ці три питання є першими в списку змін. Крім цього, є ще багато пунктів, які я б спробував поліпшити в своїй країні, якби був президентом. Наприклад, я б знизив податки для людей, які живуть в бідних умовах. Я б розвивав область космічних досліджень, так як важливо знати більше про нашу галактику. І я, звичайно ж, проти воєн і тероризму. 

Я проти будь-якого виду насильства в світі. Відповідно, я хотів би, щоб моя країна була більш мирним місцем для життя. Я також стурбований дітьми, які живуть в дитячих будинках. Якби це залежало від мене, я б постачав їх всім необхідним: одягом, іграшками, книгами, хорошою їжею і увагою. Я впевнений, що ці зміни нелегко привести в дію, і на це потрібно чимало часу і терпіння, але я б старанно працював над тим, щоб це здійснити. 

Популярні твори