• 07:39
 Animals are very important in our life. Some of them can become good friends for us. It is especially true about domestic animals. On days when I had no friends to play with in my childhood, I played with my dog. I had both dogs and cats. Apart from these pets, once we bought a talking parrot and a hamster. I should say, parrots can be aggressive sometimes, although they are rather funny. Hamsters need lots of attention and care. Their cage often gets dirty and they need similar rodents to play with. The best choice is to keep a cat or a dog as a pet.

 Cats are very sweet animals. I had several cats during my childhood. Some of them were grey, some black and white. As for dogs, I had only two dogs of various breeds. I can say that looking after animals and taking care of them is one of my favourite pastimes. Out of all family members I was the one who went for a walk with our dogs. I fed them, played with them, trained and treated whenever they got ill. For example, my German shepherd has once broken its leg. I took gentle care of it until the leg was fine again. Speaking of other animals, I like almost all species that exist in the world, except insects. I’m not very fond of different insects. Moreover, I’m afraid of spiders and cockroaches.

 When I want to learn something new about wild animals, I watch Animal Planet. It’s a very cognitive program that tells about a wide range of species. That’s how I learned that not all reptiles are dangerous and not all mammals are safe.

ПЕРЕКЛАД

Тварини дуже важливі в нашому житті. Деякі з них можуть стати для нас хорошими друзями. Це особливо вірно для домашніх тварин. У дитинстві, коли мені не було з ким грати, я грав зі своїм собакою. У мене були як собаки, так і кішки. Крім цих домашніх тварин, одного разу ми придбали папугу і хом'яка. Потрібно відзначити, що папуги іноді бувають агресивними, хоча вони досить кумедні. Хом'якам потрібно багато уваги і турботи. Їх клітина часто забруднюється і їм потрібні інші гризуни для ігор. Найкраще в якості домашнього вихованця заводити кішку або собаку.

Кішки дуже славні тварини. У мене було кілька кішок в дитинстві. Деякі з них були сірими, інші чорно білими. Що стосується собак, у мене було тільки дві собаки різних порід. Можна сказати, що догляд за тваринами і турбота про них є одним з моїх улюблених занять. З усіх членів сім'ї саме я ходив на прогулянку з нашими собаками. Я годував їх, грав з ними, тренував і лікував їх щоразу, коли вони хворіли. Наприклад, моя німецька вівчарка одного разу зламала ногу. Я ретельно дбав про неї, поки нога не зажила. Говорячи про інших тварин, я люблю майже всі різновиди, які існують в світі, за винятком комах. Я не дуже люблю різних комах. Більш того, я боюся павуків і тарганів. 

Коли я хочу дізнатися щось нове про диких тварин, я дивлюся «Планету тварин». Це дуже пізнавальна програма, яка розповідає про багатьох видах тварин. Ось звідки я дізнався, що не всі рептилії безпечні, вони все ссавці безпечні.

Популярні твори