• 07:42
My name is Ekaterina. I’m thirteen years old. I’ve been studying English since I was eight. Nobody made me, it was my decision. Now I know English pretty well. I have a lot of friends from different countries and I began to learn English to talk to them easily. I like to read very much and I would like to read some classical works of English authors in the original. It is interesting and absorbing reading. 

Reading English books I improve my memory and my pronunciation of English words becomes better. Pupils who speak English well have more opportunities to enter prestigious university. I want to achieve much in my life and that’s why English is necessary for me. I like travelling and when I grow up I want to visit many countries. English is considered one of the international languages.

ПЕРЕКЛАД

Мене звати Катерина. Мені 13 років. З восьми років я займаюся вивченням англійської мови. Мене ніхто не змушував, це було моє рішення. Зараз я вже непогано володію мовою. У мене дуже багато друзів з різних країн і щоб з ними легше було спілкуватися я і почала його вивчати. Я дуже люблю читати і мені хотілося прочитати деякі класичні твори англійських письменників в оригіналі. Це дуже захоплююче і цікаве читання. 

Читаючи англійською, я треную пам'ять, і у мене закріплюється вимова англійських слів. Учневі, який добре володіє англійською, надається більше можливостей вступити до престижного вузу. Я хочу багато чого досягти в житті і тому англійська мені просто необхідний. Я люблю подорожувати, і коли виросту, хочу відвідати багато країн. А англійська мова належить до мов, на яких спілкуються на міжнародному рівні. 

Популярні твори