• 06:55
My name is Phillip and I’m 14 years old. Zoo is one of my favourite places to visit since childhood. There is a wonderful and huge zoo in the city where I live. When I was younger my parents used to take me there every once in a while, to be precise twice a year. Each time I was as happy as during the first visit, mainly because the administration took good care of the establishment. My father knows well the director of the zoo, so each time we went there we met him and talked for a bit. Mr. Markov seems to be a nice and well-informed man. He says that each season they put lots of effort to keep everything at the zoo in good shape and to save rare animals from extinction. I believe it’s absolutely true. If I were a zoo director I would do the same. However, some things would be changed or added. 

For example, I’d like to launch the project for the visitors where they can learn many new things about the history of world zoos and some information about certain species. Speaking about our zoo, there are already the wooden plates with interesting information, but my project would involve the real guides who could interact with people. In my opinion, live communication is much better than listening to audio-guides or reviewing the booklets. There is also a child’s corner in our zoo where I’d change some rules. Many domestic animals are kept there. 

They are not in cages. Instead they freely roam around and eat the surrounding vegetation. It’s forbidden to feed or pet them, which I don’t like. I’m sure there would be no harm if kids could pet some friendly sheep, piglets or goats.

ПЕРЕКЛАД

Мене звуть Філіп і мені 14 років. Зоопарк є одним з моїх улюблених місць для відвідування з дитинства. У місті, в якому я живу, є чудовий і величезний зоопарк. Коли я був молодший, батьки час від часу брали мене туди з собою, точніше два рази в рік. Кожен раз я був також щасливий, як під час першого візиту, в основному тому, що адміністрація проявляє належну турботу про свою організацію. Мій батько добре знає директора зоопарку, тому в кожен свій візит ми зустрічалися з ним і трохи спілкувалися. Пан Марков, здається, приємним і добре обізнаною людиною. Він каже, що кожен сезон вони докладають багато зусиль, щоб тримати зоопарк в хорошій формі, і, щоб охороняти рідкісні види тварин від вимирання. Я думаю, що це абсолютна правда. Якби я був директором зоопарку, то зробив би те ж саме. Тим не менш, деякі речі я б змінив або додав. 

Наприклад, я хотів би запустити проект для відвідувачів, за допомогою якого вони зможуть дізнатися багато нового про історію світових зоопарків і інформацію про деякі підвидах. Говорячи про нашому зоопарку, там вже є дерев'яні пластини з цікавою інформацією, але мій проект включає справжніх гідів, які можуть взаємодіяти з людьми. На мій погляд, живе спілкування набагато краще, ніж слухати аудіо-гіди або переглядати буклети. У нашому зоопарку існує навіть куточок для дітей, де я змінив би деякі правила. Там багато домашніх тварин. 

Вони зовсім не в клітках. Замість цього вони вільно бродять навколо, харчуючись навколишнього рослинністю. Годувати або гладити їх заборонено. Я впевнений, що не буде ніякої шкоди, якщо дітям дозволять погладити цих доброзичливих овечок, поросят чи кіз. 

Популярні твори